לכרגע אין משלוחים, רק איסוף עצמי
היפהיפ חנות קישוטים ואביזרים לימי הולדת, אירועים ומסיבות
דברו עם חנות אביזרים לאירועים וימי הולדת

בלוג

איך מכינים פיניאטה?

איך מכינים פיניאטה?

יום ההולדת הגיע ואתם מחפשים אטרקציה שתרגש את הילדים ואת חתן יום ההולדת? בא לכם משהו מגניב למסיבת רווקות או לאירוע חברה המתוכנן? הגעתם למקום הנכון – פיניאטה היא התשובה לכל. במאמר זה נציג לכם את כל הדרכים להכנת אותו מיצג מסורתי שמגיע בשלל צורות וצבעים, נתלה מהתקרה ומכיל בתוכו אינספור ממתקים. ולא נשכח את הדבר הכי טוב בה – אפשר לחבוט בה במקל על מנת להשיג את כל הטוב שבפנים. אז מאיפה מתחילים?

מה היא הפיניאטה?

כפי שידוע לנו מסרטים וסדרות אמריקאיות, הפיניאטה היא צעצוע משחק שמקורו בספרד ומקסיקו. מדובר במיכל צבעוני המגיע במגוון צורות, והתוכן שלו מלא בממתקים, צעצועים והפתעות. שימוש בפיניאטה נעשה לרוב במסיבות, ימי הולדת, מגוון אירועים ובתור אטרקציות עבור חברים. הפיניאטה נתלית מהתקרה ואנשים מנסים לפגוע בה עם מקל בזמן שעיניהם מכוסות. פיניאטה ביום הולדת לרוב תהיה בסגנון עיצובי שהילד או ילדת יום ההולדת יבחרו מראש, והיא אף יכולה להיות בנושא של יום ההולדת – אם מדובר בנסיכות, דינוזאורים, חלליות, מכוניות, פרחים וכן הלאה. הפיניאטות הן עשויות בדרך כלל מחומרים קלים ושבירים כמו קש, עיסות נייר או קרטונים.

פיניאטה מעיסת נייר

אם לא מצאתם איפה קונים פיניאטה, תוכלו להכין אחת כזאת בעצמכם – פיניאטה ליום הולדת בכל צורה שתרצו או פיניאטה למסיבת רווקות עבור החברות שלכן. אז איך מתחילים להכין אטרקציה שכזו מעיסת נייר? עבור כך תצטרכו בלון, קמח, מים, גזרי עיתון וצבע. בשלב הראשון מערבבים מים וקמח ביחס של אחד על אחד. לאחר שנוצרה התערובת, ניתן לנפח את הבלון. לאחר ניפוח הבלון, ניתן להדביק עליו גזרי עיתון באמצעות התערבות שיצרנו. למעשה כל תהליך ההכנה מתבצע עם הדבקת השכבות וההמתנה שהן יתייבשו, ולאחר מכן הדבקת שכבה נוספת. התהליך יכול לקחת שעה ארוכה. יש לעטוף את הבלון ב-3-4 שכבות של תמיסת נייר עיתון וקמח. זכרו להשאיר פתח להכנסת הממתקים לאחר ייבוש הפיניאטה ותלייתה. לאחר הבנייה, יש להניח לבלון להתייבש לפחות כיממה. כשהמבנה מעל הבלון מרגיש עמיד וחזק, ניתן לפוצץ את הבלון ולמלא את הפיניאטה בממתקים. לאחר מילוי לפיניאטה ניתן לצבוע את הפיניאטה בצבעים או להדביק עליה מדבקות ונצנצים, היצירה היא אינסופית. כמו כן, את הבלון ניתן לעשות בשלל צורות.

הכנת פיניאטה מקופסת קרטון

מי שלא רוצה להתלכלך ולהשתמש בעיסות נייר וקמח, ישנה דרך הרבה יותר פשוטה, אבל הפעם הפן העיצובי צריך לקחת פה חלק יותר גדול. השתמשו בקופסה קיימת כמו קופסת נעליים, קופסת קורנפלקס או קופסת פיצה. חתכו את הקופסה לאורכה וצרו פתח דו מימדי בצידה האחד על מנת לשמור מקום עבור הכנסת והוצאת הממתקים, ולאחר מכן פשוט מתחילים לקשט בדבק את הקרטון. ניתן לעצב את הפיניאטה הזאת בכל צבע, צורה ודרך – החל ממדבקות, נצנצים, נייר קרופ, בריסטולים שונים, תמונות של דמויות וכן הלאה. הפיניאטה הזאת היא יותר פשוטה והחלק שנשאר פתוח הוא על מנת להקל על הילדים במהלך ניסיונות החביטה.

עבור מי נועדה האטרקציה?

למעשה התשובה היא לכולם. מדובר באטרקציה שמרימה את המצב רוח ומוסיפה לאנרגיה החברתית כמעט בכל סיטואציה. ימי הולדת של ילדים הופכים להרבה יותר טובים בזכות בה, מסיבות רווקות ואירועי חברה נזכרים על ידי הנוכחים בחיוך רחב. לא רק שזו תעסוקה נהדרת ומשמחת, אלא שהיא גם מעניקה ממתקים בסופה. ניתן לשלב פיניאטות בכל אירוע, אל תשכחו שהן מגיעות בכל הצורות וכל הצבעים לבחירתכם.